Tuesday 11 October 2011

Phalaenopsis Bellina

Species Phalaenopsis Bellina


                                               
                                                     Species Phalaenopsis Bellina



Phalaenopsis Bellina Christenson 1995 SUBGENUS Polychilos SECTION Amboinensis Sweet 1968
Saiz Bunga : 5cm
Asal Ditemui di : Malaysia dan Borneo
Kehidupan Species : 200 meter DPL 
Ketahanan bunga : selama 30 hari. bergantung pada keadaan cuaca dan penjagaan

Species Phalaenopsis ini saya beli pada 14 febuary 2007 di salah sebuah nursery di jalan segamat - yong peng  
pada asalnya saya cuma singgah menemani ibu yang ingin membeli anak benih pokok. saya ternampak banyak orchid yang baru sampai di dalam kotak.dan ada beberapa pokok yang tidak berbunga dan tidak berpasu. salah satunya ada didalam gambar ini yang anda saksikan. puas saya menawar harga dan pujuk rayu amoi nusery dan akhirnya dapat juga saya  miliki species ini dangan harga RM20.00 sahaja. inilah dia kata orang kalau dah rezeki. 

No comments:

Post a Comment