Tuesday 11 October 2011

Dendrobium Lowii

       Species Drndrobium Lowii
  
         Dendrobium Lowii

 
Dendrobium Lowii
 
Dendrobium Lowii  Lindl.1861 SECTION formosae
Saiz bunga : 3.5 hingga 5cm
Asal Species : Sarawak
Kehidupan Species : 900 hingga 1000 meter DPL
Ketahanan bunga : 10 hingga 15 hari dan bergantung pada penjagaan dan cuaca

Species Dendrobium Lowii ini berasal dari sarawak. saya kirim pada seorang kawan yang berkerja di Sarawak.agak lama juga saya menunggu species Dendrobium Lowii ini tiba ke tangan saya. katanya agak susah mencari species yang saya pesan ini.saya menerima kiriman tersebut pada 16 November 2007 dengan keadaan pokoknya yang hampir mati.Agak lama juga saya biakan semula species ini Lebih setahun enam bulan,barulah saya dapat melihat bunga Dendrobium Lowii dan mendapat tunas yang baru.dan hidup segar sehingga sekarang.

No comments:

Post a Comment