Thursday 6 October 2011

Dendrobium Species ID Cameron Highland

                                                            Species Dendrobium  sp




Species Dendrobium sp

Dendrobium sp


Ini juga salah satu species dari cameron highland. Species ini saya perolehi pada jam 4.15ptg 30 ogos 2008  ketika jalan-jalan merdeka ke cameron hightland tujuan kami cuma makan angin. tapi bila sampai disalah satu pondok orang asli kami berhenti rehat.saya ternampak  species dendrobium yang telah terkulai layu dimamah matahari. antara kami cuma saya seorang peminat Orchid species. so saya tidak bertanya banyak. cuma yang saya tanya berapa harga pokok ini. ketika itu Orchid tersebut seperti hidup segan mati tak mahu. cuma ada 4 ruas saja. saya minta dengan harga RM5.OO  dia terus bagi. saya simpan sehinggalah ia mengeluarkan bunga pertama pada January 2010. kali ini saya tunggu agak lama juga untuk mendapatkan hasil bunga ini.... dan saya mohon rakan yang arif tentang species ini apakah nama sebenar Species Dendrobium ini...

No comments:

Post a Comment