Thursday 13 October 2011

Bulbophyllum Lobbii

Species Bulbophyllum Lobbii
 





 
















Bulbophyllum Lobbii Lindley 1847 SECTION sestochilos (Breda) Bentham & Hkr.f 1883
Saiz Bunga : 7.5 hingga 10 cm
Asal Species : Malaysia,Indonesia,Borneo dan Philippines
Kehidupan Species : 200 hingga 2000 meter DPL
Ketahanan Bunga : 4 hingga 6 hari atau lebih bergantung pada keadaan suhu,cuaca kepanasan di tempat anda dan faktor penjagaan juga penting


Saya mula meminati species Bulbophyllum Lobbii ini pada tahun 2004 ketika berkunjung ke rumah salah seorang ahli persatuan orchid johor. saya amat meminati dan sejak itulah saya mula mengumpul species bulbophyllum Lobbii ini sehinggalah sekarang. ini sebahagian dari kolesi bulbophyllum Lobbii saya. dan masih banyak lagi kolesi species Bulbophyllum Lobbii saya yang belum saya paparkan disini. mungkin
di lain lembaran anda akan dapat saksikan species Bulbophyllum Lobbii berwarna Merah jambu ,Kuning,Biru,unggu dan Hijau pekat.. kebanyakan species Bulbophyllum Lobbii ini saya beli dari luar negara untuk memenuhi kolesi saya sehingga kini.

No comments:

Post a Comment