Saturday 12 November 2011

Dendrobium Ypsilon

Species Dendrobium Ypsilon





Dendrobium Ypsilon Seidenf.1985 SECTION.Pedilonium
Saiz Bunga : 2 cm
Asal Species ditemui : Thailand
Kehidupan Species : (hot Growing)
Ketahanan Bunga : 5 hingga 10 hari begantung pada keadaan cuaca

Species Dendrobium Ypsilon ini saya perolehi dari seorang rakan di sabah.dan sampai ketangan saya pada 30 September 2007. Pada mulanya species ini saya letakan di dalam pasu dan telah membiak begitu banyak pada beberapa tahun yang lalu.saya telah kembalikan species ini ke habitat asal pada 22 Ogos 2008. cuma yang tinggal 1 pasu saja dirumah buat tatapan dan koleksi saya selebihnya ada dibiakan dikampung. ini adalah Gambar terbaru pada 7 November 2011 species Dendrobium Ypsilon yang telah dipindahkan kehabitat asal di kampung sejak Ogos 2008.

No comments:

Post a Comment